onsdag 10. mars 2010

Snutebånd

I går hadde jeg siste dag i praksis. Tenk neste gang jeg jobber så er jeg forhåpentligvis sykepleier. Det er med ærefrykt jeg tenker på det. Kan jeg det jeg bør kunne? Det blir spennende og skummelt på en gang. Men jeg tror at dersom man er ydmyk og lærevillig så kommer man langt.
Så i dag har jeg fri, så jeg kjørte guttaboys til skolen også gikk jeg og Sivert en lang tur.

Jeg har kjøpt han snutebånd. Hadde en del kvaler med dette for jeg tenkte at det ikke var ok for lillegutten. Men kjæresten overbeviste meg. For det er jo bedre at jeg går tur med han enn at jeg unngår å gå tur. For det var akkurat det jeg gjorde, unngikk å gå tur med han fordi jeg var engstelig. Han er 40 kg, sterk, har lavt tyngdepunkt og firhjulstrekk som standardutstyr.

Når jeg kjøpte den fikk jeg god undervisning hvordan bruke den og hva jeg må tenke på når jeg skulle ta den på. Hele tiden tenke på at dette skulle være positivt og at han måtte forbinde båndet med tur. Har kjøpt de på Tropehagen Zoo Pyramiden (Tromsø) Hun som driver den butikken er virkelig flink, har gode medarbeidere og har godt utvalg.

De første gangene var han helt umulig, lurte med godbiter og alskens triks. Fikk det på og prøvegikk en tur. Det ble mange stopp for å få det på igjen, men jeg gav meg ikke for jeg merket at det var en lettelse å gå med han med dette båndet, for han var lettere å kontrollere. Nå har jeg sikkert gått fire turer med han og jeg merker at han ikke vegrer seg sånn for å få det på. Er ikke helt villig ennå men sitter nesten rolig...hihi... Han forsøker fortsatt å få det av seg og det klarer han av og til, derfor er jeg glad for at jeg kjøpte båndet som hadde et ekstra bånd fra snutebåndet til halsbåndet. Et enkelt hjelpemiddel og litt stahet gav turglede igjen!

Nå skal jeg sy littegranne, ha en superdag med eller uten snutebånd!

1 kommentar:

  1. Hei hei!!
    Så vakker hund da!!
    Jeg kan tenke meg det er litt vrient å holde styr på en så stor hund i visse situasjoner:)
    Godt det finnes hjelpe midler:)
    Ser du driver med endel hånd arbeid, jeg har store planer om å lære meg å hekle... Er det veldig vanskelig:?
    Legger meg til i følger listen din jeg,kan hende jeg må be om råd når jeg får somlet meg til å starte:)
    Ha en flott uke, stikk gjerne innom meg også om du vil:)
    Klem Mona

    SvarSlett