onsdag 3. mars 2010

I går....

....ble denne karen 1 år! Hurra for deg Sivert. Det ble litt mere kos enn vanlig og du fikk en pølse, tror du var litt lykkelig akkurat da. Men når pølsa var fortært så kom du til meg og snuste og ville ha mer. Typisk Labrador, blir aldri mett.
Tenk at det har gått et år siden du så dagens lys. Det har vært mange tunge stunder og utrolig mange gode! Du er en stabukk, men like snill som dagen er lang. Den tyngste stunden var nok når jeg oppdaget at du var syk. Vi dro til Oslo og du ble operert med hell. Men det var tøft å dra ned dit og ikke vite om du ble med matmor hjem igjen. Heldigvis gjorde du det!
Nå har jeg en kamp med oppdretter om erstatning. Hun stikker hodet i sanden og lar vær å svare Forbrukerrådet. Jeg skjønner ikke at hun ikke bare gir seg og priser seg lykkelig over at jeg ville kjempe for Sivert lille den gangen. Det er sikkert nok av hundeeiere som ville ha avlivet hunden sin når man får en sånn alvorlig diagnose og må punge ut med flere tusen kroner for en operasjon. Heldigvis er Sivert frisk, trenger ingen medisiner eller spesialtilpasset liv. Hadde han kommet til å måttet leve med smerter, medisiner eller måtte ha hatt et tilbakeholdt liv så hadde jeg aldri operert han. Nå må jeg bare se å får avsluttet kampen med oppdretter! Men jeg gir meg ikke, bare så det er sagt :-)
Over til noe helt annet så har kameraet streiket, derfor gamle bilder av Sivert og nesten ingen oppdatering i det siste. Beklager dette.

1 kommentar:

  1. Gratulere med vel overstått bursdag:-).Har selv en tøtte som ble ett år i nov. Som du sier - både opp og nedturer. To ganger har jeg vært altfor nært å gi opp, men heldigvis gjorde jeg ikke det:-). Hun har heldigvis vært frisk og i dag har vi mest bare kos:-). Deilig å være hundeeier! Lykke til med din sak med oppdretter! Håper det løser seg! Ha en flott og sømmelig dag:-).

    SvarSlett